Jonathan Grape - Mitt utbytesår

Framme!

Kategori: Allmänt

Nu efter en dags flygande så är jag äntligen framme i Manistee. Min familj är supertrevliga och har världens sötaste hund. Jag kom hit igår kväll och blev hämtad av min värd-mamma och hennes mamma. Mitt plan var ju försenat så de fick äta middag innan så i bilen påväg hem stannade vi och köpte lite middag åt mig. Min värdsyster, värdbror och värdpappa var på manistee high school's första amerikanska fotbollsmatch så de kom hem precis när vi kom till huset.

När familjen var samlad så gav jag de presenter jag köpt till alla och de var mycket glada över att se svenska saker.
Jag var uppe till typ 12 och pratade med min värdsyster och hennes kompis om skillnader mellan våra kulturer och så.

Idag gick jag upp vid 9.30 och åt frukost. Jag lekte med hunden en stund sen åt vi lunch. Vi åkte och spelade minigolf och sen hem igen. Nu har vi bara varit hemma och tagit det lugnt, ätit middag och kollat film. Första gången jag kollar film utan svensk text haha.
Snart ska jag sova för imorgon ska vi nog upp hyffsat tidigt för vi ska troligtvis åka och kolla på en baseball match, blir nog kul!

Ha det bra!

Kommentarer

  • Kusin 1 säger:

    Kul att de verkar vara vettiga människor. Vad för slags kulturella skillnader kom ni fram till att det fanns mellan svenskar och amerikaner?

    2013-09-01 | 14:32:56

Kommentera inlägget här: