Jonathan Grape - Mitt utbytesår

Helgen + lite annat.

Kategori: Allmänt

I går (söndag) så åkte jag och familjen ut och fiskade på en av deras sjöar en bit från där vi bor. Vi åkte iväg typ klockan 11 och hämtade deras båt och sedan åkte vi vidare mot lake michigan. När vi kom till Lake michigan och skulle sjösätta båten så kom vi på att vi inte hade med flytväst till alla så vi fick åka hem igen och hämta till alla. 
När vi väl kom ut på öppet vatten var det sjuuuktligt mycket båtar och vattenskotrar överallt så vi kunde knappt hitta ett ställe vi kunde lägga till och bara fiska på så vi dundrade vidare typ 15 minuter till ut på öppet vatten sedan kom vi till en liten kanal som vi åkte igenom sen så hittade vi ett ställe där vi låg i timmar och bara försökte få lite fisk. Eftersom vi åkte ut med båten så tog jag med mig kameran och fotade lite. Här kommer en bråkdel av allt jag fotade under dagen, måste ha tagit över 400 bilder bara på några timmar ute på sjön haha:
 
 
Vi åkte vidare och kollade lite i kanalerna som fanns runtomkring och jag tog lite bilder där med. Familjen sa att det fanns andra familjer som bodde i husen (bilderna under denna text) som inte hade någon bil utan tog sig överallt med båt. Det tyckte jag var ganska coolt.
 
 
 
Förra helgen glömde jag lägga upp bild från vollybollmatchen vi var och kollade på. Det är min värdsyster som spelar och jag tror de vann med typ 12 - 5 eller nåt sånt.
Bilden under är från deras gymnastikhall, alltså man måste vara där för att verkligen förstå hur stor den är. Det är sinnessjukt vad de satsar på deras ungdomar och sport, något Sverige borde lära sig av! I Sverige har jag idrott 1 gång i veckan i 60 minuter. Här i USA har jag idrott 5 dagar i veckan, 55 minuter varje gång. Så sjukt skönt att inte bara sitta still hela dagarna och råplugga utan att längta till en idrottslektion som faktiskt är nyttig. Här har de flesta elever också sport varje dag efter skolan också, som amerikansk fotboll, golf, fotboll, simning, cross country och track and field. Alla är väldigt mån om att gå och titta på de flesta matcher så om tillexempel fotbollslaget har match så går nästan hela skolan dit för att titta, bara för att visa att de är intresserade. 
 
 
 
 
Hoppas ni börjar förstå hur min vardag ser ut här i Manistee! Om ni vill veta nåt mer eller bara har några frågor osv är det bara kommentera så ska jag försöka fixa det! Om ni vill följa mig via instagram så heter jag jgraape där. Ha det så skriver jag snart igen!
 
 

Kommentarer

  • Johan Grape säger:

    Mors,
    Jag blir glad när jag läser dina inlägg. Skönt att allt verkar funka så bra.
    Hur många elever är det på skolan? Hur ser seriesystemet ut för football, åär det bara skolmatcher eller finns det lag vid sidan av skolan, typ akademier eller liknande som i soccer i Sverige?
    Take care!
    Vi hörs,
    Johan

    Svar: Tjena!Det är ungefär 550 elever på skolan. Det är typ att man möter andra skollag. Det finns lag vid sidan av skolan men de är inte bra och folk vill inte åka 1 timme för att träna varje dag typ. Ha det bra!
    Jonathan Grape

    2013-09-10 | 07:04:27
  • Jennifer Eriksson säger:

    Vill bara säga att utan ditt uppdaterande hade jag känt mig ganska lost! Jag ser och hoppas att du har de superbra! Jag saknar dig jonte!

    Svar: Åh hej Jennifer! Om det är något speciellt du vill veta så är det bara säga till! Vi får skypea nån gång! Jag saknar dig med!
    Jonathan Grape

    2013-09-11 | 22:08:38

Kommentera inlägget här: