Jonathan Grape - Mitt utbytesår

8 veckor.

Kategori: Allmänt

Hej på er!
 
Det va ett tag sedan jag bloggade men jag tänkte sammanfatta min två första månader här i USA med lite bilder och text. Ska försöka bättra mig lite med skrivandet men det är alltid samma saker som händer hela tiden, skola, plugg sedan helg där man bara tar det lugnt och softar typ. 
Just nu är jag sjuk och det suger verkligen. Blivit smittad av min värdbror tror jag för han var sjuk förra veckan, hoppas det går över snart bara så jag kan fortsätta med att träna och vara aktiv.
 
Resan började alltså för två månader sedan, helt sjukt vad tiden gått fort tycker jag. På dessa två månader har jag hunnit göra mycket roliga saker med min familj och min vänner här. Här kommer lite bilder i random ordning för jag är för lat för att lägga allt i ordning haha:
 
Träffade två killar i Stockholm som också skulle åka till USA och vara utbytesstudenter detta år. På höger sida står Jonathan (snyggt namn va?) och på vänster sida står Fredrik. Dessa två mannar va sjukt sköna och jag har haft lite kontakt med dom. Hoppas jag träffar dom i slutet på året också!
 
Ja jag var ju i New York i två dagar inna jag åkte till Manistee så är ju tvungen att lägga upp lite bilder därifrån också! Här kommer dom!
 
 
 
Har varit ute med min värdfamiljs båt några gånger och fiskat. Det har varit mysigt och kul och mycket fint att titta på:
 
 
Har ju blivit en del vollybollmatcher också för min värdsyster spelar det. Det är alltid kul att kolla på för de är riktigt duktiga! En sport som nästan alla tjejer spelar här. Här kommer tre bilder från det:
 
 
Det har varit några kvällar det har varit helt stjärnklart och bara underbart att vara ute då vi har bjudit in kompisar och familjer och bara suttit ute och pratat framför en brasa och haft en bra stund. Här kommer lite bilder från det:
 
 
Jag har ju varit i Detroit också! Glömde nästan bort det! Det var sjukt coolt att se en riktig baseboll match i en arena som tar dubbelt så många personer som det bor i hela Åkersberga, och att det var fullsatt var ännu coolare. Här kommer lite bilder på världens häftigaste arena:
 
 
 
Har varit på min första och enda homecoming någonsin vilket också var kul. Något jag alltid kommer komma ihåg! Här är en bild på mig och boysen jag gick dit med:
 
 
Jag har varit på några cross country möten och tävlingar också. Min värdbror springer för skolans lag och är duktig och snabb. Han är bara tio år gammal men springer med folk som är betydligt äldre än honom. Här kommer lite bilder på det med:
 
 
 
Som sagt så har dessa två månader flugit förbi och varit väldigt roliga! Mitt år här i Manistee kommer vara grymt bra och kul och jag kommer aldrig glömma bort det. Jag har det sjukt bra och varje dag lär jag mig mer och mer vilket känns bra. Det jag inte kunde säga igår kan jag säga idag så jag lär mig att uttrycka mig mer och mer hela tiden. 
 
Hoppas ni har det lika bra hemma som jag har det här! Saknar er alla! 
 
Vi hörs snart, hare!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Anonym säger:

    8 veckor sedan du åkte...... Kan inte heller fatta hur snabbt tiden går! Kul att läsa din blogg!

    Svar: Ja, saknar dig pappa. Det gar valdigt fort! Tack!
    Jonathan Grape

    2013-10-14 | 06:34:40

Kommentera inlägget här: