Jonathan Grape - Mitt utbytesår

Idag började skolan på riktigt.

Kategori: Allmänt

Idag har jag äntligen fått min dator, sist av alla utbytesstudenter på skolan. Jag hade glömt att fylla i en jäkla underskrift så därför fick jag vänta, men som sagt, de är mycket hårdare med det mesta här. Man måste lämna in allt i tid annars får man en dag på sig till att göra det och man gör så får man - 50% på sin inlämning eller prov så jag känner lite press på mig men det går nog förhoppningsvis bra!
 
 
Klockan 14 igår hade jag möte med studievägledande på skolan och han och jag gick igenom vilka ämnen jag ville läsa detta år. Jag har valt att läsa Food and Nutrition, World Studies, Algebra 1, English 2, Extreme Fitness och Physical Science. Detta är de roligaste ämnena skolan har att erbjuda enligt mig. Det finns dock en miljjaaaard olika ämnen och kurser så det finns mycket att välja på! Vi får se om jag kommer läsa alla dessa ämnen nästa år också men troligtvis så blir det så. 
 
Idag hade jag min första riktiga skoldag med mina egna valda lektioner. Det var lite segt i början för jag hittade inte till alla salar men sen så gick det mycket bättre. Jag hade hemkunskap som första lektion och där gjorde vi choclate chip cookies vilket var bland de godaste kakorna jag någonsin gjort, maaaaaaj good. Jag hade alla ämnen jag skrev tidigare och sen slutade jag klockan 15, som alla andra dagar. Nu sitter jag på mitt rum och pratar skype med min flickvän, väldigt mysigt! 
 
Nu ska jag snart åka iväg och handla sen kanske åka skateboard i deras nya park, ska bli sjukt kul!
 
Ha det bra så hörs vi snart!
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Kusin 1 säger:

    Hej kusin :)
    Låter som det kommer bli tufft, du får se till att du klarar av att lämna in allt i tid (även om det innebär att du inte kan ha precis så mycket skoj du vill ha) :p

    Vad skulle du säga att kurserna du ska läsa har för svenska motsvarigheter?
    Food and nutrition är väl typ som hemkunspak, och Algebra är matte...
    Är World Studies lite som SO? och är Physical Science fysik?

    Iaf, känner du dig lost på något av räkna-ämnena är det bara att fråga :P

    Grattis till din och flickvännens tremånadersdag, så här lite i efterskott förresten :)

    Ha det fint, och hoppas du hade en skojsig helg ^^

    Svar: Tjena!Ja det är tufft, men det är som sagt bara att göra allt i tid så går det bra :)

    JA Food and Nutrition är hemkunskap, algebra är matte, world studies är helt klart so, physical science är fysik och kemi typ :)

    Ja tack, haha det kan behövas!

    Tack så mycket! :D

    Hoppas du har det bra hemma och att skolan går bra!
    Jonathan Grape

    2013-09-08 | 11:14:21

Kommentera inlägget här: