Jonathan Grape - Mitt utbytesår

Huset + lite om dagen.

Kategori: Allmänt

Här kommer lite bilder från huset jag bor i och lite om vad jag gjort idag osv..
 
 
I detta hus ska jag bo framöver detta år och till juni nästa år. Det är jättestort och är väldigt fint! De har en gigantisk gräsmatta framför huset och bakom huset, väldigt mycket att klippa när man väl ska göra det.. Men haha de har en sittgräsklippare så det är nog ganska kul! 
 
 
Detta är mitt rum och ja det är lite stökigt men om det inte är det så känns det inte som hemma ju? Jag har typ nu efter en knapp vecka packat upp allt och det börjar bli lite mer som hemma och inte känslan när man inte riktigt vet vart man är. Jag har lärt mig att tvätta och använda torktumlaren så jag kan tvätta lite när jag vill utan att fråga min värdmamma och värdpappa. Det är lättare än vad man tror! Men jag förstår varför mamma grape blir lite lack när det är mycket tvätt för det är ändå mycket att göra med allt strykande, hänga upp etc.., sorry mami hehe.. 
 
 
Detta är hunden familjen har. Hon heter Penny och är bland världens gulligaste hundar. Hon vill alltid gosa och hoppar upp i ens knä, vilket inte alltid är så lätt pga att hon väger ganska mycket. Men hon är jättesöt och man blir alltid glad av att leka med henne. 
 
 
Detta är mina nya idrottsdojjs och de är seriöst de skönaste (och snyggaste) skorna jag någonsin haft. Jag har ju som sagt som en spricka i min tå så jag kan inte riktigt springa ordentligt utan att det gör ont så jag har gått med i en klass som heter extreme fitness som jag också skrivit om i mitt förra inlägg. Denna klass har man varje dag och jag började med den idag. Om vi säger såhär; lektionen är bland det jobbigaste jag någonsin varit med om. Man sätter sina egna mål och säger dom till läraren och hon skriver upp dom. Idag skulle man maxa allt så skrev hon upp det och så ska vi jämföra det med hur mycket man kan till exempel lyfta i bänkpress i slutet av terminen. Det var sjukt jobbigt och just nu är jag så trött i armarna så jag knappt orkar skriva detta. Men imorgon är det bara på'et igen, jag måste ju vänja mig vid att prestera hundra procent varje lektion + lite till varje dag för att bli större och starkare. Ska bli kul att se hur mycket jag kan "pressa" mig själv för att komma till de målen jag vill uppnå. Never give up, det är väl det man säger?
 
 
 
   
Imorgon blir jag en riktig chippewa, en av medlemmarna i Manistee High School. De som bor här säger att man kan inte bara bli en chippewa utan man måste förtjäna det. Jag ska göra allt för att bli klassad som en tvättäkta chippewa, graduation som en chippewa är stort, det ser jag fram emot. 
 
Nu ska jag sova, upp tidigt som vanligt imorgon. Ha det bra så länge så skriver jag imorgon om vilka ämnen jag valt! 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Sis säger:

    Vad fint det ser ut!! :D

    Svar: tack! Det är det också!
    Jonathan Grape

    2013-09-05 | 16:18:00
    Bloggadress: http://josefingrape.blogg.se
  • Anonym säger:

    Hur har det gått med "chippewaandet"?
    Ser fram emot att få veta vilka ämnen du har valt!!

    Svar: Det går bara bra! Läs min blogg nu så får du se ;)
    Jonathan Grape

    2013-09-05 | 19:47:27
  • Håkan säger:

    American lifestyle, verkar ju as grymt Jonte. Ha det bra tills vidare.

    Svar: Ja det är pretty sweet, du skulle gilla det! Saknar min cola-buddy. Ha det bra mannen!
    Jonathan Grape

    2013-09-05 | 21:46:17
  • Anonym säger:

    Tja! DU verkar ha det bra. Är det kul i skolan? Är lektionerna som hemma? Är familjen juste? Hur mycket maxade du i bänkpress? Vad satte du för mål i bänkpress (allt under 100 kg känns fegt... :) Ska du göra något speciellt i helgen? Käkar du i skolan eller tar man med sig mat?

    Svar: Skolan är som i Sverige, ibland kul och ibland mindre kul. Jag har valt de ämnen som jag skrev i mitt senaste inlägg så de ämnena har jag varje dag. Ja familjen är bra. Jag maxade 150 pounds, alltså ungefär 68 kg. Allt över 75 kg skulle jag vara nöjd med sa läraren. Vi har varit ute med båten denna helg vilket var tråkigt, läs mitt senaste inlägg. Man gör lite olika, jag brukar ta med mig 3 ggr i veckan och äta i skolan två.
    Jonathan Grape

    2013-09-06 | 16:20:59

Kommentera inlägget här: