Jonathan Grape - Mitt utbytesår

de senaste veckorna.

Kategori: Allmänt

Jag gör detta inlägg för min kära vän Jennifer har tjatat ett tag att jag ska göra det. Har inte haft tid att skriva det innan nu för mycket saker har hänt hela tiden med skolan och sport osv, men nu ska jag försöka sammanfatta dessa veckor lite!
 
Jag vet inte ens vart jag ska börja. Det börjar bli kallare ute, dagarna blir kortare och snart kommer äntligen den efterlängtade snön. Så vi kan väl börja med att prata lite om skidlaget när vi väl är inne på ämnet! Igår så var jag på mitt första skidmöte med hela laget och vi gick igenom vad som kommer hända under året, utrustning, vart vi tävlar och hur vi ska bete oss i backen. Det var sjukt kul att äntligen veta vilka jag kommer tävla med och det kommer bli ett bra år för de som är med i laget är schyssta tjejer och killar, tränaren är grym också! Vi börjar med markträning nästa vecka. Det är att springa, lyfta vikter, spendera tid i gymmet, ni fattar. Bli så fit som möjligt inför den riktiga säsongen. 
 
 
 
 
Under denna tid jag inte bloggat så har det som sagt hänt mycket saker. 
För några veckor sedan så tog jag mig en liten simtur i Lake Michigan och det var inte en av mina smartaste idéer för det var svinkallt i vattnet och det blåste rätt bra så det gjorde det ännu kallare. Men det var kul! 
 
Jag har varit rätt mycket med nya sköna människor och börjar känna mig mycket mycket säkrare på att prata engelska med folk nu än när jag kom hit. Det är ganska kul att prata om Sverige och hur det finns stora skillnader och så för vissa tror att sverige är en stat och att vi har snö året runt. Folk tror vi pratar engelska som första språk och de vet egentligen ingenting om vårt land. Jag börjar känns mig säkrare i skolan för jag lär känna nya personer hela tiden och alla hälsar på mig för jag är utbytesstudent. Det känns sjukt bra att vara här.
 
För några veckor sedan så ringde min klass i sverige mig på skype och vi pratade en stund. Gick upp klockan 5 men det var helt klart värt det! Det var kul att få se dom igen och höra hur de har det hemma. Saknar er så! 
 
Som ni alla vet är halloween ganska så stort här och det firas ganska mycket också. Jag och min familj åkte till några av min värdmammas kompisar där de sjukt mycket människor och vi åt middag och sedan var det självklart dags för trick o treating, och självklart så gjorde jag det också. Jag menar man kan aldrig bli för gammal för gratis godis! Vi gick runt i typ två timmar från hus till hus och frågade efter godis men det spöregnade så vi blev ganska blöta men det var helt klart värt det, har fortfarande godis kvar från det. Här kommer en liten bild från kvällen hos familjen vi var hos:, och ja, jag var en nörd. 
 
 
Dagarna går fort tycker jag och det är inte överdrivet mycket att göra om man tänker på skolan men man måste fortfarande plugga till vissa test och så. Man har samma ämnen varje dag i skolan, så jag har alltid idrott, alltid hemkunskap och alltid mina något tråkigare ämnen. Men jag tycker det går ganska bra i skolan, men jag vill fortfarande inte lägga ner timmar varje dag för mina poäng som jag får här räknas inte ens i Sverige så sålänge jag har ett c igenomsnitt så klarar jag mig finfint. Jag är ju trotsallt här för att lära mig om en helt ny kultur och hur man lever här och för att ha kul, inte för att plugga ihjäl mig för det kan jag lika gärna göra hemma. 
 
Min värdsyster är mycket involverad i sport som jag redan skrivit i några inlägg sen och de enda gångerna vi såg varandra under några veckor var när vi käkade frukost för när vi väl kommer hem har vi plugg sen sport. Men nu är hennes vollyboll slut och nu taggar hon om till för att spela basket vilket jag hört hon är ganska så duktig på. Får lägga upp lite bilder från några av hennes matcher senare! 
 
I helgen ska jag åka och kolla på julklappar till mina riktiga familj och min värdfamilj. Det ska bli kul men jag vet inte riktigt vad jag ska köpa än.. Kommer nog på nåt tillslut. Om ni har några bra idéer kan ni alltid kommentera detta hehe. Tack på förhand. 
 
Nu ska jag gå ner och vara med min familj en stund, tror vi ska åka till skolan och kolla på sista simtävlingen för i år ikväll men vet inte riktigt än. Ni får ha det så bra så ska jag försöka skriva snart igen! 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Snygg outfit, både på halloween och i skidbacken!!
    Saknar dig!

    Svar: Tack! Saknar dig med pappa!
    Jonathan Grape

    2013-11-07 | 06:37:01
  • Jennifer Eriksson säger:

    TACK JONTI!
    Saknar dig!!

    2013-11-10 | 17:11:02
  • Kicki säger:

    Kul med lite uppdateringar!!Fler sådana tack - Kennie hälsar och vill veta mer!

    Svar: Det ska jag försöka fixa! Hälsa familjen + Kennie!
    Jonathan Grape

    2013-11-11 | 12:06:31
  • Kusin 1 säger:

    Hej kusin.
    Hur går det där borta?
    Har ni fått någon snö ännu då? :p

    Här i Linkan fick vi en 20 cm i förra veckan, men majoriteten har redan smält bort. Halt och spårigt på vägarna med andra ord :D

    Ha det trevligt därborta med dig :)

    Svar: Tjena!Det gar bara bra! Vi har sjukt mycket sno och vagarna ar riktigt daliga vissa dagar pga is och sno. Kaos helt enkelt!
    Har ni nagon sno nu?
    Ha det bra!
    Jonathan Grape

    2013-12-11 | 14:39:26

Kommentera inlägget här: