Jonathan Grape - Mitt utbytesår

Helgen jag sent kommer glömma.

Kategori: Allmänt

Denna helg har varit en sån helg jag sent kommer glömma.

I lördags på morgonen så åkte vid mot ett ställe som heter Grand Rapids för att titta på en cirkus. Grand Rapids ligger ungrfär 3 timmar med bil från Manistee så vi åkte klockan 8 typ för cirkusen började 11.
I denna cirkus så finns det en akt som ägs av en man vi känner, så det var hur kul som helst att se det, speciellt med min värdbror för han var mycket imponerad och kunde inte sluta prata om det haha. Vi såg allt från folk som åkte med motorcyklar på linor, lejon och tigrar som gjorde massa trix och såklart akten som jag kände till. Här kommer lite bilder från cirkusen:

 
 
Cirkusen slutade någon gång runt klockan 13 och då så åkte vi vidare mot Detroit! Vi stannade och käkade lunch på vägen för från Grand Rapids till Detroit var det också ungefär 3 timmar. 
Vi åkte till detroit för att se en baseboll-match i högsta ligan. Laget vi hejade på heter Detroit Tigers och är bland det bästa laget i serien. Matchen var nog bland det sjukaste jag har sett för de va så sjukt säkra på allt de gjorde och fansen var något helt utöver det vanliga. Det var 41.000 personer på lektarna. 41.000! Det var sådant sjukt tryck när alla applåderade att man kunde känna hur sitt säte vibrerade. Jag ahhr aldrig i mitt liv sett så mycket människor på samma plats, speciellt inte i en arena. Och när vi pratar om arenan, tänk såhär:
Anläggningen är ungefär lika stor som hela gröna lund, den har 30 restauranger, ett museeum och ett jäkla nöjesfält i arenan, ni fattar att den är ganska så stor. Här kommer lite bilder från matchen och arenan:
 
 
Vi kom till arenan runt klockan halv 6 och va där till klockan 12 och då var det fortfarande lika mycket människor där. Alla är så dedikerade till sina lag och sin sport. Sjukt kul att se vilka skillnader det är mellan vårt lilla lands sporter och detta lands sporter! 
Detroit Tigers vann matchen med 7-6 efter att ha vänt från 0-6, arenan exploderade när de vann. 
Efter matchen så var det fyrverkerier för att de vann och för att visa alla i Detroit att de hade vunnit, här kommer ganska många bilder från det: (det va inte lätt att fota så gnäll inte på dålig kvallité)
 
 
Fyrverkerierna höll på i typ 20 minuter och de va lika fina hela tiden. Jag tog över 150 bilder under tiden de va igång. 
 
Idag (Söndag) så har vi varit och shoppat lite kläder osv. Jag har köpt några tröjor för det behöver jag verkligen för att slippa tvätta var och varannan dag, och ett par jeans. Vi åkte till ett ställe som har som förra årets modellar på kläder och är som en outlet och där kunde man hitta allt från abercrombie till typ polarn och pyret, nej men ni fattar. De hade allt! Här kommer bilder på allt jag köpte:
 
Tjocktröja från O'neill
 
Nu har jag precis kommit hem från en 8 timmars bilresa och ska göra mig i ordning och sen lägga mig för att orka att gå upp imorgon. Nästa helg är homecoming så denna vecka kallas "homecomingveckan" och det händer saker varje dag i skolan som ska bli kul att se! Hoppas ni har det bra hemma! 
Vi hörs snart! 
 
 
 

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Tja!
    Va kul och läsa din blogg!
    Kul också att det funkade med cirkusen! Tyckte familjen att det var coolt? Skicka gärna några bilder till. Woie ( glöm inte att kalla honom The Camp :) ). Va kul att ni gick på baseball i Detroit! Extra kul också att Tigers vann efter att ha vänt ett 0-6 undeläge. Förstår om det var party efter matchen! Snygga kläder du kköpte! Förstår om du inte vill tvätta var och varanna dag.

    Svar: Ja familjen tyckte det va coolt! Jag har skickat bilder till honom. Ja helt sjukt va party det var! Tack, ja det är lite jobbigt faktiskt haha, nu börjar jag förstå hur ni har det varje helg. Saknar dig!
    Jonathan Grape

    2013-09-23 | 06:52:05
  • Anonym säger:

    Det verkar som du har haft en kanonhelg!! Vilka fina bilder du lägger ut - det är jätteroligt att se alla bilder och läsa allt du är med om. Snygga kläder förresten :)

    Svar: Ja de hade jag! Tack så mycket! :)
    Jonathan Grape

    2013-09-23 | 21:31:36
  • Anonym säger:

    Hej! Vilken toppenhelg du har haft. Familjen måste tyckt att det var häftigt. hörde att du bytt en kurs den blir säkert intressant. Tänkte skicka ett paket till dig i veckan säg vad du vill ha. Godis tuggummi lite kläder .Bara att säga till vi tar ett stort paket.

    Svar: Hej farmor och farfar! Ja familjen tyckte det var häftigt, jag med. Ja jag bytte en kurs och denna är mycket roligare så jag gjorde ett bra val! Tack så mycket! Hälsa farfar så mycket från mig! Ha det bra!
    Jonathan Grape

    2013-09-28 | 17:35:52
  • Syster säger:

    Vilka fina bilder!! Gud vad kul cirkusen måste ha varit! :D Kläderna var skitsnygga! ❤

    Svar: Den va asbra! Tack! <3
    Jonathan Grape

    2013-09-28 | 18:21:04

Kommentera inlägget här: