Jonathan Grape - Mitt utbytesår

10 dagar kvar!

Kategori: Allmänt

Hej på er!
 
Förlåt att jag uppdaterar så lite, jag ska försöka bättra mig!
 
Jag har haft kontakt med min familj ganska mycket nu på senaste. Vi har hitills bara skickat mail men vi kanske ska skypea någon gång innan jag åker iväg. Vi har fått bra kontakt och alla i familjen verkar vara riktigt schyssta!
Jag har börjat handla presenter till dom och börjat kolla på lite saker som jag eventuellt ska ta med mig, det är trots allt bara 10 dagar tills jag åker. 
 
Dessa dagar har varit väldigt hektiska. Har haft mycket att göra, skriva med familjen, handla presenter, planera inför resa, prata med reseorganisationen, blablabla... ni fattar. Men idag när jag vaknade så började jag verkligen känna att USA faktiskt är på riktigt. Att jag, Jonathan Grape, ska spendera 10 månader av mitt liv i en stad jag inte vet något om, med en familj jag bara pratat med på mail, utan någon som pratar samma språk som mig. Jag har aldrig varit så nervös som jag är nu i hela mitt liv. Jag är så himla taggad på att åka men ändå så nervös. Jag är helt säker på att familjen jag har fått är en jättebra familj och att allt kommer vara bra under årets gång.
 
Idag har jag varit hemma och pratat med mamma och pappa om hur man ska bete sig och så. Jag tror inte man kan förbereda sig speciellt mycket för en sådan stor förändring i sitt liv. Jag kommer till en kultur som jag inte kan så mycket om och de pratar inte ens samma språk som jag. Det enda man kanske kan förbereda sig på är att man kommer säga fel för man inte kan uttrycka sig ordentligt, folk kommer antagligen skratta åt mig för att jag är svensk och inte kan deras språk jättebra, men det är saker som faktiskt kommer lösa sig. 
 
Hoppas ni har fått reda på lite saker nu, ska försöka skriva lite mer nu när det närmar sig avresa! 10 dagar kvar...
 
Juste, tycker ni det är värt att göra ett videoinlägg? Det är så jäkla jobbigt att skriva allt detta haha. Kommentera vad ni tycker!
 
Ha det bra hörrni, C'ya
 

Kommentarer

  • alma säger:

    jaaa gör en videoblogg!!

    Svar: Ska försöka göra det! Har typ inget att redigera i.. Ska man filma med kameran eller med telefonen? :)
    Jonathan Grape

    2013-08-18 | 16:14:46
    Bloggadress: http://almawiola.blogspot.com
  • Josieee säger:

    Gör ett videoinlägg! :D

    2013-08-22 | 20:54:03

Kommentera inlägget här: